Wednesday, February 1, 2012

..::TENSION!!!!!!::..

Subbahanallah lame nye xupdate blog.. maaf ye.. ;p hmm sebenarnye dah tulis dah..cuma tinggal nak touch up sikit2 jer.. tapi kali nie bukan sebab ape yang bakal ditulis dlm blog (yang tengah touch up 2) tp berkaitan dengan kawan seperjuangan..

Sepanjang 2 bulan sy "bercuti" & bagi tanggungjawab SU kepada hamba Allah yang sorang nie, tp xpandai nak jalankan tanggungjawab..kenape mesti ade sikap LEPAS TANGAN??? dah 2 bile sy pegang semula jawatan SU nie, boleh lak semua kerja yang sepatutnye dia buat, dia suruh sy yang buat.. "MUNGKIN SELEPAS NIE AKAK BOLEH TOLONG INFORM.." ishh xkuase..tolong siapkan kerja yang telah diamanahkan 2 sebaik mungkin ok..

Dah 2 sekarang nie nk letak jawatan sepenuh nye..cuma nak jadi AHLI BIASE..sebabnye dah ramai orang xsuka die.. (-_-") hmm bukan nye orang xsuke die, tp care die bekerja 2..umo masih muda, tp mengarah semua orang nk kene ikut cakap die..xsalah nak bersuara, tp sekurang2 nye dengar la SUARA MAJORITI..nie nak kne ikut PERINTAH die sorang jer..semua ape yang disuruh berunsurkan ARAHAN..tolong la..

Hmm bau2 nie ade buat kem, agak2 la kalau nak handle pun..tolong la dengar nasihat orang DEWASA sikit.. cube pkey kalau la umo kte baru masuk 20-an, tp ade sorang nie dah 38 tahun.. agak2 korangla ape korang akan panggil kat yang umo 38 tahun nie?? AKAK @ ACIK?? mesti acik kan??kalau 1 office boleh lanak panggil akak.. tp nie xde kene mengena langsung ngan office, so panggil la acik..xde rase hormat langsung..Ingat la "Setiap yang kita lakukan biarlah jujur kerana kejujuran itu terlalu penting dalam sebuah kehidupan. Tanpa kejujuran hidup sentiasa menjadi mainan orang."

Dah la malas nak cakap banyak.. Kalau "die" bace artikal nie harap2 dia akan sedar atas kesilapan die..tp kalau xbace harap2 Allah bukak kan pintu hati die atas kesilapan die..dulu dia xmacam nie, semua orang suka die..tp xtau la mane silapnye sampaikan die berubah..sampaikan kes masuk 'U' pun jadi isu..maaf akak dah tau sal kes 2..

Ya Allah ampunkan dosa2 hamba2MU..Amin..

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya apabila kita bertemu jodoh yang sebenar, masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA..

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat menjadi penilai yang baik..

* memang ALLAH senjaga menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharap pertolongan ALLAH..

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK, KHAS UNTUK DIRI KITA..

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan..

No comments:

Post a Comment