Thursday, November 22, 2012

..::Kenapa Pilih Yang Nie??::..

`•.¸.•´  بِسْــــــ...ــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــم  `•.¸.•´
&
`•.¸.•´ Assalamualaikum `•.¸.•´


Alhamdulillah, bersua kembali dengan Izin-Nya..Amin..Terima Kasih Ya Allah..

Hmm post kali nie berkaitan AURAT.. Sejauh mana kita pelihara aurat kita ye?? Khususnya seseorang yang bergelar perempuan / wanita / muslimah??? Boleh juga ana katakan, ramai yang masih xtau cara2 yang betul menutup aurat.. Bagi segelintir umat manusia, just bertudung dah dikira menutup aurat..ye ker???

Rasanya sebelum2 nie ada dah ana post berkaitan AURAT nie..jom terjah sini dulu..

Macam mana?? Faham?? Jadi ape tunggu lagi???

Tapikan, rasenye kalau kat Malaysia, siapa yang pakai jubah, tp bertudung pendek memang pelik.. bukan orang lain la, ana sendiri kalau pakai jubah & bertudung pendek, Ya Allah malu giler..boleh lak main tarik2 tudung tuk labuhkan..Segan xtau nak kata.. Tp bile ana tengok orang buat cam 2 lak ana akan terdetik kat dalam hati nie "Kenape dia pakai tudung pendek?? Xsesuai nye", "Mencemarkan orang yang pakai jubah", "orang berjubah, dia pun nak berjubah..tapi pakai tudung pendek"..

So kesimpulan nye buat mereka2 yang mahu berjubah, xsalah..tp please la labuhkan tudung anda sekalian.. make sure tudung 2 menutupi dada..ulang skali lagi MENUTUPI DADA.. lagipun dalam ISLAM kan ciri2 menutup aurat, MELABUHKAN TUDUNG MELEPASI PARAS DADA.. jadi xsalah rasenye.. tp jgn lak pakai tudung yang jenis boleh nampak sipi2.. rasenye kalian sume pahamkan???

Jom ikuti mutiara kata berikut :

"Tudung mengikut syariat tetap WAJIB..Jalankan walaupun ada yang terasa payah..Kerana PERCAYALAH tudung itu akan mula menjernihkan hati yang kotor..Mendorong hati dan keyakinan ke arah jalan cahaya.. Believe me!"

"Wanita yang menutup aurat kerana ALLAH, pakai baju tebal dan besar macam mana sekalipun, pasti tidak akan terasa panas..Itulah tandanya kasih ALLAH pada wanita.."

KESIMPULANNYA :

"Apabila niat ingin memakai niqab sebagai dorongan menjadi lebih baik, maka diri akan berusaha walau bagaimana cara sekalipun untuk menjadi muslimah yang terbaik!! Apabila niat asal terpesong maka itu yang dibimbangi apabila hati mula menurut nafsu.. Jadikan niqab sebagai dorongan untuk menjadikan diri lebih baik.. That's the best.. Namun, andai diri bukan daripada kalangan niqabis, it's alright dear.. Kita semua sama sahaja.. Kerana tetap sahaja taqwa itu menjadi pembeza.. Dan tetap sahaja yang istimewa itu buat muslimah yang menjaga auratnya.."

No comments:

Post a Comment